szerda, április 08, 2020

Nagyböjti gondolatok: „Csak nem én vagyok az, Rabbi?”

Április 8., Nagyszerda
Iz 50,4-9a; Zs 68,8-34; Mt 26,14-25

Minden évben meghallgatjuk Jézus elárulásának történetét, miközben fejünket csóválva elítéljük Júdást, az árulót. Valljuk be őszintén, szívesebben hasonlítjuk magunkat a többi, hű apostolhoz, mint az áruló Júdáshoz.
De vajon Júdás nem mi vagyunk? Dehogyis nem!
Törekszünk arra, hogy jó apostolokként viselkedjünk, de a "Júdás" oldal ugyanúgy megvan bennünk is. Apró gonoszságainkkal ugyanúgy, nap mint nap eláruljuk Jézust, mint azon a napon, kétezer évvel ezelőtt az egyik apostol.

Kérjük Istent, adjon nekünk bölcsességet, hogy felismerjük magunkban a gonoszságot! - hogy ezáltal megszabadulhassunk tőle.

***
Forrás: nagyböjti és adventi üzenetek listája
fel- és leiratkozás, információk: https://szepi.hu/mailman/listinfo/uzenet
napi Szentírási idézetek: http://www.katolikus.hu/igenaptar/

Nincsenek megjegyzések:

Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok - Húsvét 5. vasárnapja

Kép forrás helye itt érhető el Az imént felolvasott evangéliumi szakaszban mondja Jézus: „Én vagyok az igazi szőlőtő, és Atyám a szőlőműves...