Katolikus hitvédővé vált Charles Darwin leszármazottja, Laura Keynes, miután kiábrándult az új ateizmusból.
Laura Keynes, a híres tudós ük-ük-ük-ükunokája nemrég csatlakozott a Catholic Voiceshoz, ahhoz a kezdeményezéshez, amelynek célja a Katolikus Egyház és a katolikus álláspont médiabeli megjelenítése – írja a Catholic Herald honlapja annak kapcsán, hogy Keynes az angol hetilap legújabb számába írt cikkében meséli el, hogy miként tért vissza gyermekkora katolikus hitéhez élete agnosztikus korszaka után.
Keynest katolikusnak keresztelték, habár édesapja ateista volt, édesanyja pedig konvertita katolikus, aki azonban később buddhista lett. Keynes sem közösködött sokáig a katolicizmussal, tizenéves korában eltávolodott a hittől és agnosztikus lett.
Darwin leszármazottja Oxfordban doktorált filozófiából, s ekkoriban a kapcsolatok, a feminizmus, a morális relativizmus, valamint az élet szentsége és méltósága voltak számára a központi fogalmak.
A kereszténység akkor került újra a látókörébe, amikor elolvasta Richard Dawkinsnak, az új ateizmus közismert, militáns képviselőjének könyvét, az Isteni téveszmét. Beleásta magát a témába, és arra jutott, hogy az új ateizmus radikalizmusa és intoleranciája veszélyezteti és aláássa a szekuláris humanizmus liberális célkitűzéseiért folytatott munkát.
Keynes azt írja: ugyanaz a kritikai szellem vezette a katolicizmushoz, amivel őse, Darwin elemezte a bizonyítékokat. Így szabadon és hosszú vizsgálódás után katolizált újra. Lépésének fogadtatása meglehetősen vegyes volt: sokan nem tudták elképzelni, hogy egy Darwin-rokon katolizálhat, s voltak akik olyanokat mondtak, hogy „pedig milyen okos lánynak tűnt”. Ráadásul a
Keynest katolikusnak keresztelték, habár édesapja ateista volt, édesanyja pedig konvertita katolikus, aki azonban később buddhista lett. Keynes sem közösködött sokáig a katolicizmussal, tizenéves korában eltávolodott a hittől és agnosztikus lett.
Darwin leszármazottja Oxfordban doktorált filozófiából, s ekkoriban a kapcsolatok, a feminizmus, a morális relativizmus, valamint az élet szentsége és méltósága voltak számára a központi fogalmak.
A kereszténység akkor került újra a látókörébe, amikor elolvasta Richard Dawkinsnak, az új ateizmus közismert, militáns képviselőjének könyvét, az Isteni téveszmét. Beleásta magát a témába, és arra jutott, hogy az új ateizmus radikalizmusa és intoleranciája veszélyezteti és aláássa a szekuláris humanizmus liberális célkitűzéseiért folytatott munkát.
Keynes azt írja: ugyanaz a kritikai szellem vezette a katolicizmushoz, amivel őse, Darwin elemezte a bizonyítékokat. Így szabadon és hosszú vizsgálódás után katolizált újra. Lépésének fogadtatása meglehetősen vegyes volt: sokan nem tudták elképzelni, hogy egy Darwin-rokon katolizálhat, s voltak akik olyanokat mondtak, hogy „pedig milyen okos lánynak tűnt”. Ráadásul a
Keynes döntése azért is megrökönyödést váltott ki, mert a brit „szkeptikus arisztokrácia” egyik családjából származik. Ide tartozik a Galton-, a Benn-, a Keynes- és a Darwin-család is.
Magyar Kurír (szg)
Katolizált Darwin leszármazottja
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése