péntek, február 22, 2013

„Az Egyház Krisztusé” – XVI. Benedek öröksége

Milyen XVI. Benedek pápa egyházképe? Milyen örökséget hagy utódára a Szentatya? – teszik fel világszerte ezeket a kérdéseket. A Vatikáni Rádió olasz honlapján olvasható vezércikk szerint a választ megtaláljuk a Szentatya beszédeiben, amelyekkel ezekben a napokban fordul a hívekhez.
„Az Egyház Krisztusé” – mondta lemondásakor a pápa. Február 17-én, vasárnap délben, pápasága utolsó előtti Úrangyala-imádságakor a Szent Péter téren összegyűlt 150 ezer hívőnek pedig azt hangsúlyozta, hogy az Egyháznak szüksége van a lelki megújulásra. Tíz nappal péteri szolgálata befejezése előtt a Szentatya tanításának néhány fontos gondolatára emlékeztet a Vatikáni Rádió:
„Az Egyház javára” – indokolta lemondását a pápa február 11-én tett bejelentésében, amely azóta is első helyet foglal el a világ közvéleményében. XVI. Benedek péteri szolgálata megkezdése óta minden tettével, szavával, egész személyével az Egyház javát szolgálta. Az Egyház nem a mi birtokunk, még csak nem is Péteré, hanem Krisztus az egyházfő – ez a legmélyebb tartalma a Szentatya lemondásának.

Folytatás az alábbi linken: 

„Az Egyház Krisztusé” – XVI. Benedek öröksége

Nincsenek megjegyzések:

Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok - Húsvét 5. vasárnapja

Kép forrás helye itt érhető el Az imént felolvasott evangéliumi szakaszban mondja Jézus: „Én vagyok az igazi szőlőtő, és Atyám a szőlőműves...