kedd, október 29, 2013

A fogadalmi kártya


pledge-600x330Tudatosan Jézusnak adtam életemet, amikor 14 éves voltam. 
Nem tudtam az összes dolgot, amit tudni lehet a hitről (még most sem tudom), de tudtam pár fontos dolgot: nem szabad lopnom, nem szabad hazudnom, minden vasárnap templomba kell járnom, és hogy szexelni házasságban lehet. Így elköteleztem magam amellett, hogy szűzként megyek férjül valakihez.

Magasztosnak hangzik, igaz? Nos, a teljes vallomás szellemében be kell ismernem, hogy ilyen idősen még messze nem akadt egy olyan lány sem, aki vágyott volna arra, hogy lefeküdjön velem. Olyan elsős voltam gímiben, aki ha megjelenik, az emberek azon kezdenek el tűnődni, hogy ,,hát ide meg ki engedte be a hatodikosokat?”. A lányok nem vonzódtak hozzám és én sem igazán vonzódtam hozzájuk (Dungeons & Dragons és fantasy rajongóként az én ideális barátnőm olyan volt, mint az elf hercegnő, aki tudott karatézni és jól bánt a késekkel – egy szint, amelyet a legtöbb 13-14 éves katolikus iskolás lány nem ér el).

Ahogy telt az idő mégis csak elkezdtek vonzódni hozzám a nők (a gitározás segített), és beléptem a nő és férfi közötti románc izgalmas világába.

Milyen voltam? Nem igazán jó. Őszintén elnézést kérek azoktól, akiknek balszerencséje volt randizni velem.

A legnagyobb dolog, ami megakadályozta, hogy pozitív kapcsolataim legyenek az volt, hogy bár megértettem a szüzesség fogalmát, de fogalmam sem volt, hogy mi az a szűziesség. A szűziesség a szexuális tisztaság erénye. Meglehet, hogy nem feküdtem le senkivel… de szexuálisan tiszta sem voltam. És így elbaltáztam egy csomó dolgot, sérülést okoztam magamnak és a nőknek, akikkel jártam.

1994-ben bekövetkezett egy fordulópont. Éppen, hogy lediplomáztam és egy csodás keresztény lánnyal jártam. A fejemben az járt, hogy lehet, hogy Ő az IGAZI és néha még beszélgettünk a házasságról is. Mindketten szerettük az Urat és közösen imádkoztunk, de egyértelműen zavarosnak tartottuk ezt a szűziesség dolgot.

Ezután elmentem egy konferenciára, ahol hallottam az előadót egy elképesztő előadást tartani arról, hogy mi is a szűziesség. Nem megszorítás igazából, hanem ajándék. Isten azért akarja, hogy szexuális tisztaságban éljünk, hogy a szeretetet a lehető legjobban tudjuk kifejezni (és megtapasztalni). Ahogy visszatekintettem az életemre, ráébredtem, hogy a legrosszabb akkor volt az életem, amikor a legkevésbé voltam szűzies. A szűziesség azért van, hogy megvédje a gyönyörű kapcsolatokat, amíg a szexuális tevékenységek összezavarják és tönkreteszik őket.

Felvillanyozott, hogy megtudtam az igazságot. Annyira szabadnak éreztem magam! A szervezők “szűziességi fogadalom” kártyákat osztottak, és én sietve kitöltöttem egyet ráírván a nevemet és a dátumot. Hoztam egy extra kártyát a barátnőmnek is és vettem neki egy másolatot az előadásról kazettán (igen, akkor még ezt használtuk). Nagy izgalommal küldtem el neki postán. Őneki is tetszett a mondanivalója és elköteleztük magunkat egy tiszta és szűzies kapcsolat mellett. Teljesen meg voltam róla győződve, hogy Ő az IGAZI.

Hat hónappal később szakítottunk.

A szexuális tevékenység olyan, mint a drog. Amikor „kijózanodtunk”, rájöttünk, hogy vannak dolgok a másikkal kapcsolatban, amelyek felettébb bosszantóak. Hálás voltam, hogy ezekre rájöttem, legalábbis gondolatban. A szívem őrjöngött. Vágytam a szerelemre. Úgy gondoltam, hogy Ő az IGAZI. És ez a hülye kártya elcseszte az egészet!

18 hónappal később egy másik lánnyal jártam, akinek világoskék szeme volt és göndör haja. Végül is ekkor értettem meg, hogy mit jelent egy szűzies kapcsolat és azt kívántam, hogy bárcsak minden kapcsolatom ilyen lett volna! Az egyik nap, miután sok hónapja jártunk már, közösen imádkoztunk és kinyitottam a Bibliámat. A „szűziességi fogadalom” kártya esett ki belőle.

Bár nem felejtettem el az ígéretemet, hogy szűzies leszek, de azt igen, hogy a kártya ott van. Emlékszem, hogy kínos volt ott látni. Nem vagyok benne biztos, hogy miért. Nem a szűziességre való elkötelezettségem volt kínos, ennek a lánynak ugyanaz volt az álláspontja. Talán azért volt, mert emlékeztetett rá, az IGAZIRA. Azért írtam alá a kártyát, mert azt gondoltam, hogy ez majd megáldja és megvédi a kapcsolatomat a lánnyal, akiről azt gondoltam, hogy a jövendőbeli feleségem lesz. Ehelyett tönkre tette.

Az új barátnőm felvette a kártyát és ránézett úgy, mint aki mindjárt sírni fog. Belenyúlt a saját Bibliájába és kivette a saját „szűziességi fogadalmi” kártyáját. „Nézd!” – mondja. Bólintottam. Neki is volt egy Fogadalmi Kártyája. Sok embernek volt.

Észrevette, hogy nem látom, amit mutatni akart. ,,Nézd meg közelebbről!” – mondta s odanyújtotta mindkét kártyát.

Rájuk néztem. Nem egyszerűen csak fogadalmi kártyák voltak. Teljesen megegyeztek. Ugyanarról a konferenciáról. Ugyanazon a napon.

Amikor a szoba egyik sarkában voltam fogadkozva Istennek és a jövendőbeli házastársamnak, hogy szűzies leszek házasságig, addig ő a szoba másik sarkában volt és ugyanezt tette.

Egy évvel később összeházasodtunk.

A mi Istenünk hűséges Isten. „Hiszen tudom, milyen terveket gondoltam el felőletek – mondja az Úr; ezek a tervek a békére vonatkoznak, nem a pusztulásra, mert reménységgel teli jövőt szánok nektek” (Jeremiás 29,11). Amikor odaadtuk Neki életünk legbensőbb részét, Ő nekünk adta az Ő legbensőségesebb áldását. Ezért „szíved minden bizalmát Istenbe vesd, saját értelmedre ne igen hagyatkozz. Minden utadon próbáld fölismerni, akkor egyenessé teszi ösvényedet” (Példabeszédek 3,5-6).

Ezt a személyes történetet azért osztom meg, hogy reményt adjak számodra. Istennek nagyszerű terve van az életeddel. Nem számít, hogy mit tettél és hol voltál, Isten a helyes útra terel és elvezet a teljes életre, amelyet eltervezett számodra.

 

Nincsenek megjegyzések:

Sapientia Szabadegyetem 2024. 04. 11. – Dr. Holló László: TORDAI VALLÁSSZABADSÁG ÉS A KATOLIKUS AUTONÓMIA

.  Leírás A Magyar Országgyűlés a 2018. évi I. törvényében január 13-át a vallásszabadság napjává nyilvánította annak emlékére, hogy az 156...