kedd, március 14, 2017

Március 14.: 2. nagyböjti hét kedd

Iz 1,10.16-20   Zsolt 49  Mt 23,1-12

"egy a ti Mesteretek, ti pedig mindnyájan testvérek vagytok" (Mt 23,8)

Mi mozgatja az embert? Az, hogy Istennek tetsző legyen, vagy az, hogy az emberek tetszését akarja elnyerni. A farizeusok inkább saját dicsőségüket keresték. Jézus azért is jött, hogy a Törvény ne csak papíron és ajkakon éljen, hanem a szívekben és a tettekben is.

Jézus önként vállalta az utolsó helyet. Isten országában az utolsók, a semminek tűnők lesznek az elsők. Aki minden ügyét Istenre bízza, és érte vállalja a legkisebb feladatokat is, az megtalálja életének értelmét.

Vissza-vissza térek-e Jézushoz, hogy beszélgessek Vele az Istennek tetszés lényegéről az Ő követéséről?

"Ti Mesternek hívtok, és nem kérdeztek engem.
Útnak neveztek, és nem jártok rajtam.
Világosságnak hívtok, de nem néztek rám.
Életnek neveztek, és nem kerestek engem.
Bölcsnek hívtok, és nem követtek engem.
Irgalmasnak neveztek, és nem kértek tőlem.
Igazságosnak hívtok, és nem bíztok bennem.
Hatalmasnak neveztek, és nem féltek tőlem.
Ha egyszer örökre elvesztek, ne okoljatok engem."

/A lübecki Krisztus-szobor felirata - Jézus panasza /

Forrás: nagyböjti és adventi levelező lista
Feliratkozni az üzenetek listájára a következő linken lehet: https://szepi.hu/mailman/listinfo/uzenet

Nincsenek megjegyzések:

Seminarium Incarnatæ Sapientiæ jelenleg itt van: Szent Mihály Római Katolikus Székesegyház - Gyulafehérvár

  „Istenem! Te megvizsgáltál és jól ismersz engemet...” – 139 (138). zsoltár a nagyszombati liturgiában. Jellegzetesen közép-európai, de leg...