vasárnap, június 08, 2014

A mértékletesség nem a legdögösebb


Felnőni egy materialista világban, nem titkolom, kihívás. Kb. az összes önbecsülési problémám azokban a pillanatokban gyökeredzik, amikor megfontolatlanul méricskéltem magamat a magazinokban található valótlan elvárásokhoz és a smink reklámokhoz, amelyekre hasonlítanom kellene.

IMG_268388552163219A divatipar rövidebb nadrágokért és mélyebb dekoltázsokért; nagyobb mellekért és vékonyabb lábakért; tökéletes szemöldökvonalért és ceruzavékony derekakért kiáltott. Folyton megmondták nekem, hogy hogyan nézzek ki ahhoz, hogy dögös legyek, hogy kívánjanak, hogy szexi legyek a férfiak előtt. 

Nos, volt egy probléma, én mint az Utolsó Napok Szentjeinek Jézus Krisztus egyházának tagja, hittem a mértékletességben. És körülöttem a hirdetésekben 10 ruha közül kilenc minden volt, csak nem mértékletes. Ezt figyelembe véve elképzelheted, hogy milyen boldog voltam, amikor először hallottam a “A mértékletesség a legdögösebb” kifejezést a gyülekezet fiatal nőknek szóló találkozóján. Az elképzelés, miszerint dögös és mértékletes lehetek egyszerre, elég vonzónak tűnt.
Vagy legalábbis így tűnt.

Sok év eltelt azóta, hogy először hallottam ezt a kifejezést, és szeretnék megosztani valamit, amit részemről megtanultam, miután számos hibát követtem el és egy csomó megpróbáltatáson mentem keresztül:

A mértékletesség nem a legdögösebb. 

Azért hozom ezt most nyilvánosságra és azért mondok el valami olyat, amit nekem soha se mondtak el, mert ezt meg kell érteni.

Ha “dögös” akarsz lenni, ha “szexi” akarsz lenni, ha szeretnél “szemrevaló” lenni, akkor azt soha sem fogod elérni, ha hosszú nadrágban jársz és magas a dekoltázsod.
A csábító szemek és a felturbózott testrészek “dögösek”.
A haspólók és a push-up-os melltartók “dögösek”.
Az ici-pici bikini, amit édesanyád nem engedne, hogy megvégy: “dögös”.
A hibátlan, puha, szőrtelen és fedetlen testek “dögösek”.

Az elképzelés miszerint erényesek lehetünk és dögösen járkálhatunk egyszerre, nem fér össze.

Nem működik...

Az írás további része az "Istenről, vallásról, életről, emberről" szóló web címen érhető el

Nincsenek megjegyzések:

Seminarium Incarnatæ Sapientiæ jelenleg itt van: Szent Mihály Római Katolikus Székesegyház - Gyulafehérvár

  „Istenem! Te megvizsgáltál és jól ismersz engemet...” – 139 (138). zsoltár a nagyszombati liturgiában. Jellegzetesen közép-európai, de leg...