szerda, december 20, 2023

Hálatelt szívvel gondolunk vissza… - Adventi lelkigyakorlat házaspárokkal

Kézdivásárhelyi családtag, Laci kézdiszentléleki bérmálkozása során jutott tudtunkra a kiskászoni templom építésének terve. Gödöllőn a Szentháromság templom közösségében gyűjtést szerveztünk a templom javára. Több alkalommal változó létszámban mentünk Kiskászonba és Kézdiszentlélekre, ahol mindig nagy szeretettel, gondoskodással fogadtak minket. Így alakult kapcsolat Gödöllő és Kézdiszentlélek között, mígnem megszületett a vágy, hogy közös lelkigyakorlaton vegyünk részt. A helyszínt, az Esztelneki Kolostort, Kézdiszentléleki hívek ajánlották.

Csütörtökön nagyon későn este érkeztünk 5 házaspár Kézdiszentlélekre, ahol finom vacsorával vártak minket, és még ezután mentünk Esztelnekre, a ferences kolostorba, ahol Szilveszter testvér megmutatta a szobáinkat és az épület egyéb praktikus helységeit. Pénteken reggel csatlakoztak hozzánk a kézdiszentléleki házaspárok, ami az egész ottlétünk alatt változó létszámban, összesen 8 házaspár csatlakozott a gödöllőiekhez. Délelőtt Szent Ferenc életén keresztül jobban megismerhettük a ferences lelkiséget, sok érdekes történetet halottunk Szilveszter testvértől. Illetve a rend történetébe is bepillantást kaphattunk. A 20. századi történet különösen is érdekes volt. Délután megcsodálhattuk a szépen felújított, frissen szentelt, rendkívül ízléses lemhényi barokk templomot, amit a helyi plébános lelkes helytörténeti kiselőadása tett emlékezetessé. A kolostorba menet megálltunk az esztelneki plébániatemplomnál is, szívünkbe lopta magát a kántor úr orgonajátéka. A kolostorba visszaérve a kolostor kápolnájában szentmisén vettünk részt. Szilveszter testvér prédikációja jó tükör volt nekünk „a mindennapi kenyerünk kapcsán”. A szentmise könyörgéseket mi magunk fogalmaztuk. És a záróének a helyi szerzeményű himnusz az esztelneki Madonnához szintén elnyerte a tetszésünket. A szentmise után volt, aki az esti sütögetéshez készült a többiek egy 15 perces szentségimádáson vehettek részt. Az este sütögetéssel, vicces történetekkel, beszélgetéssel telt. Szombaton a reggeli után Szilveszter testvér adventi gondolatokat osztott meg velünk. Kiemelte mennyire fontos újra és újra megújítani a kapcsolatot Istennel, visszatérni az első szeretethez, a fényt keresni, ami maga Krisztus, elszántnak és kitartónak lenni. Illetve a bűnbánat szentségét emelte ki. És a bűn ismérveiről, valamint a lelkiismeretvizsgálattól az elégtételig hallhattuk gyakorlati útmutatóit. Még ebéd előtt bemutatta Szilveszter testvér a kolostor és a templom felújításának történetét. Az elmúlt 10 év történéseit jó volt tőle hallani. Aztán megnéztük a ferences templomot, ahol láthattuk az esztelneki Madonna szobor másolatát, amiről addigra már sokat hallottunk. Majd a kolostort is jobban szemügyre vettük Szilveszter testvér sok érdekes történetet mesélt. Ebéd után Perkőre felsétáltunk. Csodás kilátás tárult elénk és Judit lelkes, idegenvezetésében minden fontos dolgot megtudtunk Perkőről és a környékről. Délután a kiskászoni templomban mi vezettük a záró szentségimádást, aminek témája az egység és az összetartozás volt. Majd a záró szentmisén Feri pap mellett környékbeli papok is részt vettek, Szilveszter testvér is. Utána a Kiskászoniak egy kis agapéra invitáltak minket. Majd a kézdiszentléleki plébánián volt egy közös vacsora, ahol kölcsönösen megajándékozta egymást a két közösség. Este még Esztelneken hajnalig beszélgettünk. Vasárnap reggeli után elbúcsúztunk Szilveszter testvértől. Kézdiszentléleki vasárnapi misén részt vettünk, majd egy közös ebéd után a plébánián Gödöllő felé vettük az irányt.

Hálatelt szívvel gondolunk vissza erre a néhány napra. Jó volt kiszakadni a mindennapokból, hasonló értékrendű emberekkel együtt lenni, gyönyörű környezetben, történelmi helyeken, sok érdekes történet, nagyon jó viccek, sok beszélgetés, értékes gondolatok és mindeközben Istenhez és ezáltal egymáshoz közelebb kerülni.