csütörtök, október 01, 2020

„Nem bántam meg, hogy átadtam magam a Szeretetnek!” - A Gyermek Jézusról nevezett (Lisieux-i) Szent Teréz szűz és egyháztanító emléknapja

 A mai napon (okt.1) Egyházunk Lisieux-i Szent Teréz emlék napját üli. A „kis út” szentje arra emlékeztet minket, hogy egy kis adag szeretet is sokkal szebb hellyé teheti a világot, közösségeinket. 

A francia származású karmelita nővér, aki 24 évesen, teljes életpályát befutva halt meg (1897. szeptember 30.), arról híres, hogy képes volt a legkisebb dolgokat is értékelni. Egy olyan üzenetet továbbított, ami a mai napig helytálló: csak egyetlen dologra van szükség ebben az életben – a szeretetre. Ezért élet hivatását önéletrajzában így foglalja össze: „Anyámnak, az Egyháznak szívében a szeretet leszek.” Mert: „Megértettem, hogy csupán a Szeretet tarthatja mozgásban az Egyház tagjait… Megértettem, hogy a Szeretet magába foglalja az összes hivatásokat, hogy a Szeretet a minden.” 
 
Ezt a szeretetet pedig a napi apró jótettek, mások szolgálata, az imádságok, az önfeláldozás útját járva valósította meg, nap, mint nap hűségesen és jutott egészen közel Istenhez. 

„Miután nagy erények gyakorlására nem volt bennem tehetség, főleg a kicsinyekét tartottam szem előtt; szerettem például összehajtogatni a nővérek ottfelejtett köpenyét s annyi apró szolgálatot tenni nekik, amennyit csak tudok.” „Az a küldetésem, hogy másokat megtanítsak arra, hogyan szeressék Istent..., hogy megmutathassam a lelkeknek az én kis utamat.” „Nagyon jól tudjátok, hogy a mi Urunk nem a tetteink nagyságát, nem is a bonyolultságukat nézi, hanem azt a szeretetet, amivel tettük őket”- írta önéletrajzában.

Szent X. Pius pápa mondja róla: „Teréz nővér nagysága abban rejlik, hogy rendkívüliség nélkül tudott rendkívüli lenni”. Közvetlenül halála előtt néhány órával mondta: „Nem bántam meg, hogy átadtam magam a Szeretetnek” – vagyis Istennek.

Mi is Isten segítségével akarjuk járni életünk útját, megtalálni életünk hivatását, és megmaradni az Istentől rendelt úton. Ehhez nem kell mást tennünk, mint engedelmeskednünk a ma ünnepelt szent felszólításának: „Használd jól az ajándékokat, amelyeket kaptál, és add tovább a szeretetet, ami megadatott neked.” „Szeressünk, hiszen a szívünk erre teremtetett!”

Nincsenek megjegyzések:

Seminarium Incarnatæ Sapientiæ jelenleg itt van: Szent Mihály Római Katolikus Székesegyház - Gyulafehérvár

  „Istenem! Te megvizsgáltál és jól ismersz engemet...” – 139 (138). zsoltár a nagyszombati liturgiában. Jellegzetesen közép-európai, de leg...