kedd, október 18, 2016

Életed értelme... – Imre atya írása Stuttgartból

Láttam, hogy a szentmise után egyedül állsz ott, a templom előtti téren... Ezért is mentem oda hozzád, aztán meg azért is, mert még azelőtt soha nem láttalak... Elmondtad, hogy most jöttél Salgótarjánból és munkát keresel... Mivel közösség után is vágytál, és a világhálón ránk találtál, eljöttél hozzánk... Keresed életed értelmét is, mondtad...

Noha nem volt sok időnk egymásra, nekem a gyermek-koncertet kellett megnyitnom, Te barátaidhoz siettél ebédre, de annyit még megkérdeztél tőlem: „Atya szerint mi az én életem értelme?”

Azt válaszoltam Neked, hogy egyikünk sem tud a másik ember élete számára értelmet találni. Életünk értelmét mindegyikünknek saját magának kell megtalálni. Mivel minden ember más, mint a többiek, egyedi és összetéveszthetetlen, következésképp mindannyiunk életének egyedi, sajátos és összetéveszthetetlen értelme is van!

Egy dolgot viszont elárulhatok Neked, mondtam, hogy életed értelmét nem Te „csinálod”, hanem Te csak megtalálod.
Feltéve, ha egyáltalán keresed...

Hol találod meg életed értelmét? Mindennapjaidban!

Hogy az életnek értelme van, csak akkor tapasztalod meg, ha azt mindennapjaidban megtaláltad.
Az élet értelme soha nem mutatkozik meg előre, a titkáról soha nem lebbenti fel a fátylat. Őrzi titkát addig, amíg meg nem találtad...

De ez más fontos dologgal is így van: a barátsággal (miért éppen ő a barátod?), a szerelemmel (miért éppen őt szereted?), a reménnyel (miben remélsz és miért?), és más sajátosan emberi dologgal. Ezeket soha nem tudod előre megízlelni, megtapasztalni, csak akkor, ha már megélted, ha átélted őket...

Az élet értelme olyan értékes, hogy csak akkor találod meg, ha egész embervoltoddal, ha minden idegszáladdal keresed.

Láttam rajtad, hogy kissé elbizonytalanított elvont eszmefuttatásom, ezért pár konkrét dolgot is ajánlottam Neked.

Életed értelme az, ami itt és most a legfontosabb számodra...
Életed értelme az, ami a legfőképp érdekel és foglalkoztat...
Életed értelme az, amire, ha rágondolsz, szíved hevesebben ver...
Életed értelme az, amin a szíved csüng...
Életed értelme az, ami belülről hevít...
Életed értelme az, ami egész bensődet kitölti...
Életed értelme az, amivel szinte már eggyé váltál...
Életed értelme az, amiért élni akarsz...
Életed értelme az, amiért élned érdemes...

Ma is imádkoztam érted, hogy megtaláld életed értelmét!

Szeretettel,
Imre atya

Stuttgart, 2016. október 16.

Forrás: Szent Gellért

Nincsenek megjegyzések:

Nagycsütörtök: a legnagyobb szeretet pillanatai a legnagyobb árulás alkalmaivá is válhatnak

Lábmosás március 28., csütörtök Jn 13,1-15 Galaczi Tibor SP elmélkedése Fájdalmas tapasztalatunk, hogy nagyon sokszor az emberi életben a le...