szerda, április 03, 2013

Tanítványom, Bergoglio

A most 81 éves Juan Carlos Scannone jezsuita szerzetes a San Miguel jezsuita egyetem hittudományi és filozófiai karán tanított, ugyanott, ahol Jorge Mario Bergoglio 1980 és 1986 között rektor volt. A L’Osservatore Romanónak adott interjújában egykori tanítványára és társára emlékezik vissza.

„Görögöt és irodalmat tanítottam neki a szemináriumban, nem latint, ahogy néhány újságban közlik a napokban. Bergoglio akkor már végzett diák volt. Humán tantárgyakat jött tanulni a szemináriumba. De volt a lelkiatyám, a rektorom, a tartományfőnököm, úgyhogy sokoldalú kapcsolatunk volt.”

„Legalább tíz éven át jártunk egymáshoz, én spirituális kérdésekben kértem a véleményét. Ő pasztorális teológiát tanított, én pedig filozófiát. Pápává választása után küldött egy e-mailt. Néhány nappal ezelőtt pedig telefonált egy jezsuita testvérnek, hogy felköszöntse születésnapján. Akkor is, ha pápa, ugyanaz a közvetlen, kedves barát. Mindig nagyon egyszerű volt, nagyon okos, és a gyakorlati dolgokhoz is volt érzéke – hangsúlyozza Scannone. Például nagyon jól tud autót vezetni. Amikor rektor volt, nem akart sofőrt, és később sem, amikor érsek lett...

Tanítványom, Bergoglio

Nincsenek megjegyzések:

Sárkányölő Szent György vértanú – Ferences templom és kolostor védőszentje – Esztelnek

A fölséges és dicsőséges Isten kegyelméből megünnepelhettük templomunk, kolostorunk és templomi közösségünk védőszentjének, Sárkányölő Szent...