szerda, április 24, 2013

Egyetlen gesztus, amely többet ér sok szónál

Cesar Alejandro Pulchinotta, az olasz Lazio tartományban szolgáló argentin plébános kommentálta így a Ferenc pápától kapott telefonhívást.
„Csörgött a telefon, felvettem, megkérdeztem ki az. Az első pillanatban szóhoz sem jutottam a meglepetéstől. Elmondta, hogy közös barátunk, Miguel atya eljuttatta neki a könyvemet, és meg akarta köszönni. Azt feleltem, hogy nagy megtiszteltetés számomra, először is, hogy megkapta a könyvemet, aztán pedig hogy felhív telefonon. Mire ő:

Nagyon természetes dolog két ember között, hogy az egyik megajándékozza a másikat, az pedig megköszöni. Viszont úgy kapcsolatba lépni a másikkal, hogy a másik mellé helyezzük magunkat, és nem a másik fölé, nem ugyanennyire természetes és általános. Ő a pápa, Péter utóda, én meg egy egyszerű vidéki pap vagyok. Jó nagy távolság van közöttünk, és ő a maga egyszerűségével megrövidítette ezt a távolságot. Ez testvérivé is teszi a kapcsolatot.

Folytatás az alábbi linken

Egyetlen gesztus, amely többet ér sok szónál

Nincsenek megjegyzések:

Sapientia Szabadegyetem 2024. 04. 11. – Dr. Holló László: TORDAI VALLÁSSZABADSÁG ÉS A KATOLIKUS AUTONÓMIA

.  Leírás A Magyar Országgyűlés a 2018. évi I. törvényében január 13-át a vallásszabadság napjává nyilvánította annak emlékére, hogy az 156...