szerda, március 27, 2024

Nagyböjti gondolatok: Keze gyengédségét érzem, mely bátorítón érint...

Esztelnek - Ferences templom
március 27., szerda
Mt 26,14-25

Mervay Miklós elmélkedése

Kicsi gyerekkorom óta megrendültséggel hallgatom a nagyheti szentírási szakaszokat, főként a szenvedő Szolgáról szólókat.

Magam elé képzelem az utolsó vacsora termét, milyen lehetett Jézusnak egy asztalnál ülni árulójával, vendégül látni, megmosni a lábát.

Mindig megdöbbenve olvastam, ahogy a tanítványok egymás után kérdezgetik, csak nem én vagyok az, aki elárul? – és elgondolkodtam, miért is tarthatta fontosnak az evangélista ezt leírni olvasói számára.

Valamikor még bosszantott, hogy hogyan van képe Júdásnak is megkérdezni ezt nyíltan, tudva mire készül. Ma már inkább irigylem a bátorságát.

Én legfeljebb Jézusnak négyszemközt súgom meg ezt, lesütött szemmel. Ő gyengéd mozdulattal felemeli államat, szemembe néz, de könnyeimtől már nem is látom tisztán a tekintetét, csak keze gyengédségét érzem, mely bátorítón érint.


Forrás: https://dunapartiiskola.sapientia.hu/nagybojti-gondolatok

Nincsenek megjegyzések:

Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok - Húsvét 5. vasárnapja

Kép forrás helye itt érhető el Az imént felolvasott evangéliumi szakaszban mondja Jézus: „Én vagyok az igazi szőlőtő, és Atyám a szőlőműves...