csütörtök, november 01, 2018

Ne szakíts el bennünket halálunk után azoktól, akiket oly nagyon szerettünk a földön… - Ima elhunyt szeretteinkért

1. „Uram és Istenem, az ember nem kívánhat másoknak többet, mint amit saját maga számára óhajt. Ezért kérlek: ne szakíts el engem halálom után azoktól, akiket oly nagyon szerettem a földön. Add, ó, Uram, kérlek, hogy ahol én leszek, ők is ott legyenek velem, hogy ott fönt is örvendhessek jelenlétüknek, mivel a földön oly gyorsan meg voltam fosztva tőlük.
Könyörögve kérlek, fölséges Isten, sietve fogadd be ezeket a gyermekeidet az örök életbe. Oly rövid földi életük helyébe add, hogy az örök boldogságban legyen részük.”
Szent Ambrus 

2. „Világegyetem és különösen képmásod, az ember Ura és Teremtője,' az emberek Istene, az élet és a halál Atyja; te őrzöd és halmozod el lelkünket jótéteményeiddel; Igéd által te teljesítesz be és alakítasz át mindent a Bölcsességed által megállapított időben; fogadd ma be elhunyt testvéreinket, mint zarándokútunk zsengéit...
A neked tetsző pillanatban fogadj be minket is, miután annyi ideig hagytál és vezettél a testben, amennyi szerinted számunkra hasznos és üdvös volt. Habozás és késlekedés nélkül fogadj majd be minket azon a napon, miután az istenfélelem felkészített bennünket (erre a találkozásra). Ne engedd, hogy fájdalommal szakadjunk el a földi dolgoktól, mint azok, akik túlságosan ragaszkodnak a világhoz és a testhez. Add, hogy határozott és boldog léptekkel siessünk a hosszú és boldog élet felé, ami Jézus Krisztusban, a mi Urunkban van, akinek dicsőség mindörökké!”
Nazianzoszi Szent Gergely

Nincsenek megjegyzések:

Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok - Húsvét 5. vasárnapja

Kép forrás helye itt érhető el Az imént felolvasott evangéliumi szakaszban mondja Jézus: „Én vagyok az igazi szőlőtő, és Atyám a szőlőműves...