csütörtök, december 10, 2015

Interjú Habsburg Lotharingiai Eduárd szentszéki nagykövettel: A Szentatya szívesen gondol Magyarországra

Habsburg-Lotharingiai Eduárd, szentszéki magyar nagykövet a Vatikáni Rádió stúdiójában - RV
09/12/2015 16:07
December 7-én hétfőn adta át Habsburg Lotharingiai Eduárd szentszéki magyar nagykövet megbízólevelét a Vatikánban Ferenc pápának. A kihallgatás után a szentszéki nagykövet a Vatikáni Rádió stúdiójában nyilatkozott a Szentatyával való találkozásáról, a kinevezéséről, a magyarországi pápalátogatás lehetőségéről, a szentkapu lelki jelentőségéről, a menekült-kérdésről és a jövő évi terveiről.    

Nagykövet úr, sok nyelvet beszélsz, milyennek találod a magyar nyelvet a sok világnyelv között?
Beszélek olaszul, ez nagyon fontos itt, Rómában és a Szentszéknél. Beszélek németül, angolul, kicsit spanyolul, latinul. Kilenc évig tanultam a latin nyelvet, és amikor diák voltam, Szent Tamást latinul olvastam. Tehát beszélek olaszul, egy kicsit spanyolul, magyarul, latinul, és franciául.

Amikor szóba került a szentszéki szolgálatod, mint egy lehetőség, akkor ez hogyan érintett Téged, hogy „nekem ott majd magyarul kell beszélnem”? 
Öt évig dolgoztam egy püspök mellett és ismerem egy kicsit az egyházat, a világegyházat is, és amikor hallottam, hogy talán nagykövet leszek a Szentszéknél, azt gondoltam, jó lesz, mert ismerem az egyházat, katolikus vagyok, van egy nagy családom, és magyar vagyok!

A folytatás a Vatikáni Rádió honlapján érhető el

Nincsenek megjegyzések:

Sapientia Szabadegyetem 2024. 04. 11. – Dr. Holló László: TORDAI VALLÁSSZABADSÁG ÉS A KATOLIKUS AUTONÓMIA

.  Leírás A Magyar Országgyűlés a 2018. évi I. törvényében január 13-át a vallásszabadság napjává nyilvánította annak emlékére, hogy az 156...