szombat, december 01, 2012

Imre atya írása: Titok vagy Te is...



Amint ott álltam előtte egyik vasárnap reggel, hirtelen rám nyitotta nagy szemét a tükör. „Te egy nagy, szent titok vagy“ – mondta nekem érezhetően megilletődve. „Amit magadból bennem látsz, az távolról sem az, aki vagy. Te sokkal több vagy annál! Egy nagy titok.”

„Mi az, hogy titok?” – kérdeztem kíváncsian.

„Ez egy olyan kérdés” – válaszolta láthatóan elgondolkodva, „amelyre senkitől sem kapsz majd végleges és kimerítő választ. Minél inkább kutatsz utána, annál több kérdés ágaskodik majd benned vele kapcsolatban.

„Létezik-e egyáltalán olyan valaki, aki megmondhatná nekem, hogy mi tesz engem titokká?” – kérdeztem újra rátartian a tükröt.

„Kerekedj fel” – mondta nekem, „és figyeld meg tüzetesen az életet. Tanulj tőle. A körülötted lévő világ dolgaiban sok választ fogsz majd találni vele kapcsolatban.”

Nagyon nyugtalanná tett az a felismerés, hogy egy nagy, szent titok vagyok. Azon a vasárnapon egész nap ez járt az eszembe. Sokáig gyűjtögettem magamban a bátorságot, míg végül elhatároztam, hogy útra kelek, és akivel vagy amivel csak találkozom, megkérdezzem a saját titkom felől.

 
„Miért vagyok én titok?” – kérdeztem a mély, végtelen, morajló tengert.

„Azért” – válaszolta nyugodtan, „mert hasonló vagy hozzám… Mélység húzódik meg benned, amelynek fenekét soha nem leszel képes elérni. Lelked mélyén pedig olyan energiák és tartalékok rejlenek, amelyeket soha nem leszel képes felszínre hozni. Ha valami baj ér, ha lelked szomorú vagy a szíved kimondhatatlanul fáj, akkor ezek megmozdulnak benned, felszínre jönnek és fenntartanak, hogy egészen el ne merülj. Mindössze arra lenne szükség, hogy nap, mint nap alászállj lelked mélyére. Meglátod, értékes kincseket fogsz ott találni.”

Mióta a tenger a lelkemben rejlő mélységre rányitotta a szemem, nem elégszem meg a mindennapok felszínes egyhangúságával. Igyekszem egyre többször alámerülni. Elég egy pár pillanatnyi csend, egy kis Istenre figyelés, pár gondolatnyi ima. És valóban egyre értékesebb és értékesebb kincseket találok magamban. Rájöttem, hogy nem csak egy külső, hanem egy belső életem is van, és olyan mélységű, amilyenről nem is álmodtam. Minduntalan meglep, hogy mennyi gazdagság rejlik bennem.

Nagy, szent titok vagyok – mert benső gazdagságom kimeríthetetlen.

Te is egy nagy, szent titok vagy!

Benned is ilyen mélység van!

Többek között ez tesz Téged is nagyon értékessé!

Stuttgart, 2012-11-28.

Imre atya

Nincsenek megjegyzések:

Tanú, aki személyes tapasztalatból tesz kijelentést – Húsvét 3. vasárnapja

Szentírási részek: ApCsel 3,13-15.17-19. // Lk 24,35-48 A mai szentírási részekben kétszer is elhangzik a „tanú” szó. Először Péter ajkán. A...