szombat, szeptember 14, 2013

Vezető lapok ismét torzítják a pápa szavait

Aki tárgyilagos – vagy akár csak értő – tájékoztatást szeretne kapni a Katolikus Egyházról, aligha bízhat a vezető sajtóorgánumokban.
Mint ismeretes, a brazíliai ifjúsági világtalálkozóról hazatérő Ferenc pápa a repülőn azt mondta az újságíróknak: „Ha valaki homoszexuális és keresi Istent és jó szándékú, ki vagyok én, hogy megítéljem?” A  világsajtó címoldalain mégis egyetlen mondat harsogott: „Ki vagyok én, hogy megítéljem őket?” A liberális média a szövegkörnyezetből kiszakítva, az erkölcsi relativizmus összefüggésében idézte a pápa mondatának egy részét.

Hasonlóan torzít a The Independent. Ferenc pápa szeptember 11-én olvasói levelet írt az olasz La Repubblica napilap főszerkesztőjének, amelyben így fogalmaz: „Isten irgalma határtalan, ha az ember őszinte, bűnbánó szívvel fordul hozzá.” A brit lap a következő címmel adta hírül az esetet: „A pápa biztosította az ateistákat: nem kell hinni Istenben ahhoz, hogy az ember a mennyországba jusson.”

A folytatás az alábbi linken olvasható

Vezető lapok ismét torzítják a pápa szavait

Nincsenek megjegyzések:

Tanú, aki személyes tapasztalatból tesz kijelentést – Húsvét 3. vasárnapja

Szentírási részek: ApCsel 3,13-15.17-19. // Lk 24,35-48 A mai szentírási részekben kétszer is elhangzik a „tanú” szó. Először Péter ajkán. A...