hétfő, május 13, 2013

Napi gondolatok: Azért mondtam ezeket nektek, hogy békességetek legyen bennem...

Jézus, a sárkányölő

A bölcsességéről ismert egyszerű nép már meséivel is sejteti a lényeget. A három királyfi közül az

ELSŐ: a vagyon, a méltóság örököse.
MÁSODIK: a hatalom, a furfang, az ügyeskedéssel szerzett előbbre-jutás mestere.
HARMADIK: a kereső. Elindul a világba, ismeretet, barátokat gyűjt, segít ahol tud, és legyőzi a Hétfejű Sárkányt.

„Azért mondtam ezeket nektek, hogy békességetek legyen bennem. A világban üldözést szenvedtek, de bízzatok, én legyőztem a VILÁGOT” (Jn 16, 29 - 33).

Hányadik királyfi vagyok? A vagyon, a világ általi megbecsültség bűvöletében élek? Tisztességes emberként eljárok misére, adakozom, szeretetteljes vagyok mindenkivel. A fél város előre köszön, de ha megbántanak, vagy fel merik borítani kis tisztességes életemet, sértve visszavonulok és nyalogatom sebeimet.

Minden törekvésem, hogy legyek valaki! Ezért dolgozom éjjel-nappal. E szerint válogatom társaságomat. Szeretem, ha látják, milyen rátermett vagyok vezetői posztra. Használható beosztott, jópofa munkatárs vagyok. „Jó” tulajdonságaimról igazán csak a családom beszélhetne. Otthon már fáradt, érdektelen, önző, talán még durva is vagyok.

Az igazi Fiú, aki azért jött e világba, hogy megmutassa annak hamisságát, megmutassa, hogyan lehet a világban nem a világnak élni, hatástalanná tette a maga számára a világot. Ezáltal megmutatta nekünk a harmadik fiú útját. A magunk sárkányát, a saját világhoz kötődésünket kell legyőznünk, hogy békességünk legyen Őbenne.

Induljunk már most… és most… és most életünk végéig ezen az úton. Ha az első, vagy a második, vagy akárhányadik úton jártunk is eddig, Ő VÁR és adja békességét. Hát váltsunk irányt most… és most… és most Felé! Evvel a naponta megújuló irányváltással érhetünk HOZZÁ, a BÉKESSÉGHEZ.

Uram, légy útitársam! Nélküled nem megy!

Forrás: Rihmer Cika, Budapest

Nincsenek megjegyzések:

Sapientia Szabadegyetem 2024. 04. 11. – Dr. Holló László: TORDAI VALLÁSSZABADSÁG ÉS A KATOLIKUS AUTONÓMIA

.  Leírás A Magyar Országgyűlés a 2018. évi I. törvényében január 13-át a vallásszabadság napjává nyilvánította annak emlékére, hogy az 156...