kedd, október 23, 2012

Bizalom – Imre atya írása



Amikor egy alkalommal egy bezárt ajtó előtt álltam és zavartan a kulcsot kerestem, akkor döbbentem rá arra, hogy milyen gyakran álltam már életemben bezárt ajtók előtt.

Csak más értelemben.

Olyan emberek voltak ezek, akik szívükben bezárkóztak, mert bizalmatlanok voltak. Féltek „ajtót” nyitni nekem, nem mertek megnyílni, mert valaki vagy valakik azelőtt egyszer már megsebezték, és ezzel belső hallgatásra kárhoztatták őket.

Más alkalmakkor viszont épp az ellenkezőjét volt szerencsém megtapasztalni.
Olyan emberekkel találkoztam, akik szempillantás alatt meg tudtak nyílni nekem, mert bizalmat szavaztam nekik és tapintattal ajándékoztam meg őket, ami védelmet nyújtott nekik.
A bizalom kulcsával kinyitottam szívük ajtaját.
Tapintatommal megszabadítottam őket bezártságuktól.

És beszélgettünk.
Békésen, szépen és bizalmasan...
A bizalmas és tapintatos szavak belső sebeikre balzsamként hatottak. Azok gyógyulásnak indulhattak.

Minden lakat vagy ajtó számára létezik egy kulcs, amely kinyitja őket.
A bezárt szívek számára is létezik egy kulcs.
Ezt a kulcsot bizalomnak hívják.
Istenem, milyen kevés kellene ahhoz, hogy sok ember szívét megnyithassuk.

Stuttgart, 2012-10-22.
Imre atya

Nincsenek megjegyzések:

Sapientia Szabadegyetem 2024. 04. 11. – Dr. Holló László: TORDAI VALLÁSSZABADSÁG ÉS A KATOLIKUS AUTONÓMIA

.  Leírás A Magyar Országgyűlés a 2018. évi I. törvényében január 13-át a vallásszabadság napjává nyilvánította annak emlékére, hogy az 156...